Aikidó tipy na domácí cvičení

Pár rad pro aikidisty… na takové to domácí cvičení.

Něco měkčího pod sebe… karimatka stačí. Moc místa není potřeba, ale i tak koukněte, o co byste si nechtěli rozbít hlavu, prosím.

Máte-li možnost cvičit venku, využijte ji. Pozor na kameny, střepy a psí “vy víte co”!

Rozcvičte se – od hlavy po paty, nebo naopak. Tak, jako to běžně děláte na trénincích. Jen si dejte víc záležet.

Věnujte čas pádům – kolíbkám, do sedu, kleku a postoje. Dbejte na rovná záda, k sedání a vstávání použijte sílu nohou a břicha, neopírejte se rukama. Nepřitahujte se jimi, nebrzděte. Hlava na zem nepatří.

Po kolíbkách se překulte dozadu. Přes rameno, přes druhé. Do kleku, do stoje. Dbejte na střídání stran. Většinou umíte výborně jednu… Druhou spíš hůř.

Pády dopředu jdou taky. Pěkně ze sedu na patách, z kleku na obou kolenou a potom na jednom. Při troše dobré vůle se dá spadnout i z postoje. Nejde o množství pádů, jde o procvičení. Znovu se zvedejte nohama (břichem), neopírejte se rukama. Pokud jsem to ještě nepsal, tak hlava na zem nepatří 😉

Na tvrdém máte skvělou příležitost zlepšit zenpó ukemi/ rybičky.

Zkuste pár kroků. Překročení (ajumi aši), nepřekročení (cugi aši, okuri aši), otáčení (tenkan, irimi tenkan), atd. Vždy bez přenášení váhy a na přední straně chodidel. Nezvedejte špičky, nechoďte po patách, netahejte mrtvoly po zemi.

Bez partnera stínujte, počítejte kroky. Zkuste si vzpomenout na základní techniky i složitější kombinace. Napovídat nebudu, umíte toho dost.

A nakonec si prostě sedněte do seizy a dýchejte.

Na shozenou příště 😉

P.O.

P.S.
Příští text bude pro iaidisty, ale je přístupný pro každého.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *